واکنش مجازی رئیس شورای شهر لنده و گزینه ی شهرداری به خبر تابناک؛
حال و با توجه به واکنش امروز رییس شورا باید منتظر ماند و دید آیا دیگر اعضای شورای ششم موضوع مهم عدم نیاز به اصرار بر گزینه ی رد صلاحیت شده را که اکنون از سوی رئیس شورا در فضای مجازی مطرح شده است قبول دارند یا واکنش نشان خواهند داد...؟
کد خبر: ۱۰۰۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲ 24 October 2021

از نظر قانونی گزینه شهرداری لنده  به اصرار بر مصوبه نیازی ندارد..!سکوت ۳ عضو شورای شهر لنده

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ رییس شورای شهر لنده با ارسال یادداشتی به خبر تابناک با عنوان لنده همچنان شهردار ندارد..!/پس از پایان یافتن مهلت قانونی در انتخاب شهردار قانون چه می گوید؟(خبر تابناک)واکنش نشان داد.

علی افتخاری در این یادداشت نوشت، از نظر قانونی گزینه شهرداری لنده  به اصرار بر مصوبه نیازی ندارد..!

رییس شورای ششم و گزینه ی شهرداری از سوی شورای شهر در یادداشت خود آورده است؛ جهت اطلاع  شهروندان  عزیز 1-  حقوق کارمندان  شهرداری در موعد مقرر بدون تاخیر  پرداخت شده است.

2- پرونده  حقوقی  به مبلغ  هشت میلیارد تومان  شهرداری محکوم شده است که  هزینه دادرسی درخواست  تجدیدنظر  به مبلغ قریب به سیصد میلیون تومان  توسط شهرداری با امضاء همه اعضای شورای شهر پرداخت شده است‌.

3- گزینه پیشنهادی  شورا  توسط  دفتر امور شهری  واجد شرایط تشخیص داده نشده  و به دلیل اعتراض در هیات حل اختلاف استان مطرح  و به اتفاق آراء تایید شد.

وی در ادامه نوشت؛ شهرهای  با جمعیت ده هزار نفر تا پنجاه هزار نفر  در استان تعیین تکلیف میشوند و رد یا تایید آنها در وزارت کشور نیست، فقط در مورد تطبیق مدیریت خصوصی با مدیریت پایه در وزارت کشور مطرح میشود  که  چنین اتفاقی نیافتاد.

4- استان کهگیلویه وبویراحمد هجده شهردار دارد که تاکنون  شهرهای سوق  باشت  با شهرداران قبلی  ادامه میدهند  بقیه شهرداران  تایید شده در حال گذراندن مراحل  قانونی  استعلامات و گزینش ، مصاحبه  هستند  و سرپرست شهرداری دارای اختیار شهردار هست. تفاوت در مدت زمان تصدی هست. سرپرست  موقتا اداره میکند  اما  حکم شهردار  از یکسال تا چهارسال هست.

از نظر قانونی  گزینه شهرداری لنده  به اصرار بر مصوبه نیازی ندارد.

در بحث مدت قانونی  انتخاب شهردار  مدت یک ماه هست که  بعد از یک ماه بدون عذر موجه  شورا  وارد حیطه تخلف  میشود  و مرجع رسیدگی کننده به تخلف  با گزارش استانداری، هیات حل اختلاف  استان  با ترکیب استاندار  رییس کل دادگستری استان  نمایندگان شهرستانهای  کهگیلویه و بویراحمد  ونماینده شورای عالی استان در هیات، میباشد. پرونده تخلف  در هیات بررسی  که دو عذر موجه بیان گردید ( ابتلای  ۲ نفر از اعضاء به کرونا  به مدت دو هفته  و یک هفته هم  تقارن  تعطیلی کرونا  با ماه محرم  در هیات بررسی و با رای هیات به توصیه  خطاب به رییس شورا  مختومه شد.

خبرنخست تابناک که موجب واکنش رییس شورای شهر گردید را ( اینجا) بخوانید.

حال و با توجه به واکنش امروز رییس شورا باید منتظر ماند و دید آیا دیگر اعضای شورای ششم موضوع مهم عدم نیاز به اصرار بر گزینه ی رد صلاحیت شده را که اکنون از سوی رئیس شورا در فضای مجازی مطرح شده است قبول دارند یا واکنش نشان خواهند داد...؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار